Cartagena, una ciutat de contrastos.

IMG_0834Els voltants de Cartagena ens tornen a mostrar les grans diferències de Sud-Amèrica i de Colòmbia en especial. Novament uns barris brutíssims, amb unes vivendes més que precàries entre carrers estrets i canals-rius-clavegueres d’un color totalment negre. IMG_0840La pudor és la protagonista d’aquesta gran part de la ciutat oblidada però existent, d’una realitat dura i contrària a la imatge de més modernitat que en molts casos es pot emportar el turista. Rierades de merda, sense canalització, sense cap tipus d’urbanització que faciliti i millori una qualitat de vida pèssima per a unes ànimes amb un somriure persistent entre els seus rostres. Tal i com vam poder veure a Equador i Perú, Colòmbia segueix en la mateixa línia, i la costa continua sent una zona generalment molt desafavorida. Cartagena, una ciutat de contrastos. Una ciutat amb un centre històric colonial emmurallat de primer nivell, amb uns carrers elegantíssims entre hotels 5* i uns carrers on el vianant ha de saltar la porqueria acumulada o esquivar els perillosos forats immensos de les voreres. IMG_1030Zones plenes de boutiques de luxe i altres amb brutes parets pintades de grafitis, cases mig destroçades i venedors ambulants de tot tipus de fruita, gelats o begudes. Una ciutat amb edificis colonials totalment reformats i amb uns finestrals, pòrtics i galeries de fusta preciosos, i uns barris desastrosos sense aigua canalitzada. IMG_0959Una ciutat amb una part moderna amb edificis altíssims en una llarga península amb mar per banda i en plena explotació immobiliària, però amb un mar al davant totalment brut i tristament impracticable, excepte pels mateixos turistes colombians. Una Miami del sud del Caribe entre pous de porqueria. Un autèntic i clar exemple de les dues realitats econòmiques de Colòmbia… Una mostra de com s’està aixecant un producte turístic per la teulada, quan podria realment ser un atractiu de primer nivell. Enclavat en un lloc privilegiat, als peus del Carib en plena zona tropical, amb un poble colonial totalment pintoresc i amb platges properes que podrien meravellar a milions de turistes. Doncs, se segueixen construint i construint grans gratacels d’alta qualitat a primera línia d’un mar de color negre (tal i com bategen els nostres fills, clares mostres de sinceritat). IMG_0844Una bombolla turística nacional amb molts i molts colombians que pernocten en els caríssims hotels o que busquen desenfrenadamanent una segona residència. I també internacional, amb milers de curiosos com nosaltres en una de les visites obligades que ofereix aquest país, i amb l’afegit de ser port turístic de multitud de creuers caribenys. Tot un producte turístic que brilla pel seu encant i per les seves mancances. IMG_1029Un producte turístic que ja ha desplaçat la major part d’habitants del seu centre a l’exterior de les muralles, guanyant oferta i serveis i perdent caràcter i vivència. IMG_0875Getsemaní, el barri més barat del centre (on òbviament ens ubiquem) continua tenint algun carrer amb banderoles tot apunt per cel·lebrar la seva festa de barri, o algun carrer sense restaurants-bars-hostals i predominat per aquelles finestres i portes obertes entre barrots amb una senyora i el seu balancí mentres busca la mica d’aire diví que la refresca a les 15:00 h. de la tarda. IMG_0848Passejos i passejos, amb molts de jocs, alguns deures i moltes rialles. Els nens es van fent grans… L’espontània i alegra Abril es mostra cada dia més carinyosa, més sincera i amb un diàleg més obert i extens. El responsable Bernat ens demostra dia a dia que és gran, molt i molt gran, un mig homenot que continua deixant la seva racionalització per mostrar-nos una sessió de karate o per exhibir-nos novament el seu vestit de policia un cop arribem a casa nostra (habitació).

Els comentaris estan tancats.